Wiele przedsiębiorstw w swoim codziennym funkcjonowaniu bazuje na stworzonej stronie internetowej. Jest to nie tylko idealne pole do zaprezentowania swojej oferty, ale również do komunikacji z potencjalnymi klientami. Strona internetowa jest wizytówką firmy w Internecie. Jeśli nie działa prawidłowo lub trudno na niej odnaleźć potrzebne informacje, łatwo zniechęci użytkownika do dalszego jej przeglądania i jeszcze szybciej skłoni do odwiedzenia strony konkurencji. Czy firma, która dba o swój wizerunek może pozwolić sobie na takie niedopatrzenie?
Przygotowany artykuł przedstawia wskazówki, dzięki którym będziesz wiedzieć czego nie robić na swojej stronie internetowej. Wskazaliśmy czynniki, o które warto zadbać, aby stworzyć przyjazną i wartościową użytkownikom witrynę.
Nie od dziś wiadomo, że większość osób w pierwszej kolejności zwraca uwagę na zdjęcia. Jest to też nieodłączny element pozycjonowania strony. Właśnie dlatego odpowiednio dobrana grafika na stronie internetowej jest kluczowa. Chyba nikogo nie zainteresowałaby strona oparta jedynie na treściach. Ani to profesjonalne, ani ciekawe. Grafika zgodna z prezentowanym opisem będzie idealnym uzupełnieniem treści i doda pewnego rodzaju „smaczku”. Zadbaj o to, aby:
Co więcej, jeśli posiadasz sklep internetowy, dopilnuj, aby każdy oferowany produkt miał zdjęcie. Nic tak nie irytuje podczas zakupów w e-sklepie jak brak fotografii produktu. Oczywiście możliwe jest również pozycjonowanie grafiki, ale to temat na odrębny artykuł.
Tabele i wykresy
Grafiki na stronie to nie wszystko. Warto treść uzupełnić o tabele z parametrami produktów czy wykresy ze statystykami. Informacje prezentowane w taki sposób będą na pewno ciekawsze i bardziej przyswajalne dla odbiorcy niż ciągnący się tekst.
Dobra i przemyślana strona internetowa to taka, na której w prosty i niewymagający dużego nakładu czasu sposób można znaleźć potrzebne nam informacje. Poruszanie się po witrynie, która nie ma prawidłowo skonstruowanej nawigacji jest jak wędrówka po nieznanym nam mieście bez mapy – totalna klęska. Pozycjonowanie strony bez poprawnej nawigacji może okazać się niemożliwe. Poniżej kilka ważniejszych wskazówek.
Chcesz zachęcić użytkownika, aby dłużej pozostał na Twojej stronie? Przygotuj wartościowe i branżowe treści. Akcja kopiuj i wklej jest szybka, ale i banalna, a Ty przecież chcesz być oryginalny i lepszy od konkurencji. Treści na Twojej stronie powinny być interesujące dla użytkowników i odpowiadać na ich pytania. Zwróć uwagę, aby:
Użytkownik odwiedzający stronę chce mieć poczucie, że ma do czynienia z prawdziwą firmą. Nie zapomnij umieścić na stronie informacji o swojej firmie. Podstrona „O nas” zwiększy Twoją wiarygodność. Oczywiście tego rodzaju informacje trzeba odpowiednio wyważyć, aby nie zanudzić użytkownika monotonną historią firmy. Nie zaszkodzi za to umieścić zdobytych certyfikatów, zrealizowanych projektów czy referencji – tego rodzaju elementy wpływają pozytywnie na wizerunek Twojego przedsiębiorstwa.
Na stronach internetowych często spotykamy się z różnego rodzaju banerami, sliderami czy animacjami, które mają za zadanie uatrakcyjnić stronę. Nie trzeba również wspominać o irytujących reklamach, które często są już blokowane przez użytkowników. Używanie tego typu elementów należy dobrze przemyśleć, ponieważ mogą one:
Przedstawione elementy to tylko przykładowe czynniki, które mogą wpływać na odbiór strony internetowej przez użytkownika. Najlepszym rozwiązaniem będzie postawienie siebie w roli odbiorcy i zdecydowanie, czy stworzony serwis zachęca czy może raczej odpycha.