Kampanie Google AdWords
Google Adwords – co to?
Google AdWords to bardzo skuteczne narzędzie reklamowe pozwalające na promocję strony internetowej w sieci. Promocja na płatnym wyświetlaniu reklam w wyszukiwarce Google oraz sieci Google AdSense (do której należy ogromna ilość stron współpracujących). Na wstępie trzeba zaznaczyć, że jest to alternatywna metoda promocji strony do pozycjonowania.
Korzyści
Odpowiednio dobrana i poprowadzona kampania niesie za sobą wiele korzyści, a wśród nich znaczne zwiększenie ruchu na stronie przy płatności za efekty (najczęściej opłata naliczana jest dopiero za kliknięcie użytkownika w wyświetloną reklamę). Taka forma reklamy w porównaniu do innych daje zwykle dużo częściej konwertujący ruch na stronie.
Zalety
Reklama Google AdWords ma wiele zalet takich jak m.in.:
- precyzyjne kierowanie reklam – Google na podstawie posiadanych danych o użytkownikach pozwala na kierowanie reklam do osób o określonych zainteresowaniach. Dodatkowo reklama może wyświetlać się przykładowo:
- określonego dniach, o danych godzinach czy z daną częstotliwością,
- na wszystkich lub danych typach urządzeń,
- użytkownikom z daną lokalizacją geograficzną, określonym wiekiem i językiem,
- kontrola nad wydatkami – Google nie wymaga żadnego minimalnego wydatku na reklamę. Co więcej jest możliwość określenia maksymalnego wydatku na daną reklamę czy wielkości kosztów na dany miesiąc czy dzień.
- łatwy pomiar efektów – dostęp do danych dotyczących np. średniego kosztu za kliknięcie czy informacji o kliknięciu reklamy lub zakupie produktu pozwana na ocenę efektów reklamy oraz sprawdzenia jakie jej elementy warte są dalszej inwestycji,
- łatwy sposób zarządzania kampaniami – prostszee prowadzenie kampanii niż pozycjonowanie przy pomocy specjalnego narzędzia udostępnionego przez Google.
Jak wskazano wyżej kampanie Google AdWords mają dużo zalet i niosą za sobą sporo korzyści. Warto jednak poznać rozróżniane typy kampanii AdWords by móc wybrać te najkorzystniejsze dla siebie.
Typy kampanii reklam AdWords
Rodzaje kampanii określają w jakim miejscu sieci reklamy będą widoczne dla użytkowników. Wyróżniamy 6 podstawowych typów:
- Tylko sieć wyszukiwania – w tym typie kampanii reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na zapytania wpisywane przez użytkowników.
- Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową – w odróżnieniu do podanego wyżej typu reklamy dodatkowo będą się wyświetlać na witrynach i filmach wideo w sieci reklamowej Google.
- Tylko sieć reklamowa – reklamy wyświetlane są w witrynach i aplikacjach powiązanych z wybranymi słowami kluczowymi.
- Produktowa – wyświetlenia w Zakupach Google, wyszukiwarce i witrynach partnerów (m.in. YouTube i wyszukiwarka graficzna).
- Wideo typu Instream – wyświetlenia w serwisie YouTube i sieci reklamowej Google.
- Uniwersalna kampania promująca aplikację – wyświetlenia w różnych usługach Google w tym m.in. Google Play, YouTube oraz wyszukiwarce.
Formaty reklam AdWords
Oprócz typów kampanii AdWords rozróżnia się także 8 formatów reklam:
- Tekstowe – docierające do użytkowników szukających danych treści,
- Graficzne – interaktywna lub statyczna grafika wyświetlająca się w witrynach współpracujących.
- Elastyczne – automatycznie dopasowujące wygląd do danego miejsca na reklamę. Mogą przyjmować formę tekstową lub graficzną.
- Reklamy aplikacji – odsyłające użytkowników do sklepu z aplikacjami lub danego miejsca w aplikacji.
- Wideo
- Reklamy produktowe – prezentujące dany produkt użytkownikom (zdjęcie, cenę, tytuł itp.).
- Reklama produktowa z funkcją prezentacji – wyświetla kilka produktów po kliknięciu na dany obraz i tekst.
- Reklamy typu „tylko połączenie” – zwiększają ilość połączeń do firmy dzięki reklamie zawierającej numer telefonu (dostępne wyłącznie na urządzeniach na których można nawiązać połączenie).
Dostępność opisanych wyżej typów reklam zależy od wybranego wcześniej rodzaju kampanii.